Kennismaken

In groep acht komt de middelbare school opeens heel dichtbij. De overstap naar de brugklas is best spannend. Wij zorgen er voor dat de overgang soepel verloopt en laten jou en je ouders graag kennismaken met onze school. Dat kan op verschillende manieren en dit jaar zal dat vanwege de coronamaatregelen deels digitaal gebeuren. Op onze website staat een schat aan informatie.

Digitale voorlichtingen
In de periode van 16 t/m 25 november geeft onze school voorlichtingen in de vorm van webinars via de site van de scholenmarkt. Je krijgt dan, samen met je ouders, een goed beeld van het Stadslyceum. Kijk op scholenmarktgroningen.nl om je aan te melden voor de online kennismaking.

Open dagen
In plaats van de open dagen hebben we lekker veel filmpjes op de website geplaatst, zodat je goed geïnformeerd bent over het Stadslyceum. Via de matterport kun je de school zelf digitaal (3D) bekijken. Wil je liever live aan een digitale rondleiding deelnemen om wat sfeer te proeven, schrijf je dan in voor een van onze 9 beleefmomenten via scholenmarktgroningen.nl Een mentor van de onderbouw en een leerling van klas 1 of 2 nemen je in een half uur mee door het gebouw en de tuin en vertellen je alles over praktische zaken. Elke dag een ander koppel. Via de chat kun je dan vragen stellen. Dagelijks tot aan de voorjaarsvakantie om 15:30 uur. De dag voor de rondleiding krijg je een link in je mail. Houd ook de spam in de gaten. Zien we je?

Ontmoet het Stadslyceum

Tip! Bekijk alle nieuwe filmpjes, animaties en info op onze website en ontdek virtueel onze school.

Meer weten over onze school of heb je specifieke vragen, stuur dan gerust een mailtje naar intake.stadslyceum@o2g2.nl.