Kennismakingsdagen brugklassers

donderdag 27 augustus 2020

De afgelopen drie dagen zijn steeds drie klassen tegelijk naar ’t Nije Hemelriek geweest voor een kennismakingsdag. De eerstejaars hebben elkaar, hun peermediators, mentoren en vakleerkrachten beter leren kennen tijdens onder andere sport- en spelactiviteiten. Er werd gezwommen, gedanst en er werden zeer creatieve pingpongbanen gefabriceerd. Strak teamwerk, zonder ook maar enige wanklank over de soms pittige buien die overwaaiden. Het zijn nu al echte Werkmanners, die brugklassers!

Op een ander moment in de week stond het bezoek aan een theaterproductie van De Steeg op het programma. Die ging over pesten, of eigenlijk over niet pesten. Gelukkig wordt er op het Stadslyceum niet of nauwelijks gepest en dat willen we graag zo houden. Vandaar deze inspanning aan het begin van hun schoolloopbaan: zo gaan we met elkaar om. Nadien was er een nabespreking met de mentor. Al met al leuke, leerzame dagen.