Er werken zo’n 140 mensen bij het Stadslyceum. Allemaal verschillend. Sommigen net in dienst, anderen al meer dan 15 of wel 30 jaar. Toch vormen we één team, en samen geven we vorm aan de school en onderwijsontwikkeling. We helpen leerlingen ontdekken wie ze zijn, wat ze kunnen en hoe ze van betekenis kunnen zijn voor de toekomst.

Typisch Stadslyceum

  • Uitgaan van vertrouwen – in jou, in elkaar
  • Het is de sfeer die we samen creëren die van onze school zo’n fijne plek maakt
  • We noemen elkaar bij de voornaam
  • Je mag hier jezelf zijn en laat een ander dat ook zijn
  • Veel aandacht voor creativiteit, onderzoekend leren en persoonlijke ontwikkeling
  • Betrokken in, en buiten het klaslokaal
  • Leiderschap ligt bij iedereen

Op het Stadslyceum verdelen we verantwoordelijkheid en leiderschap breed in de school. We werken bewust zonder tussenlagen, in een platte organisatie waarin iedereen bijdraagt aan de ontwikkeling van het onderwijs. Leiderschap ligt dus niet alleen bij de schoolleiding, maar ook bij docenten.

Bij functiedifferentiatie kijken we naar twee dingen: de kwaliteit van het lesgeven én de mate waarin je een actieve rol speelt in de school. LC- en LD-docenten denken mee over beleid, dragen verantwoordelijkheid en nemen collega’s daarin mee. Deze verdeling past bij onze cultuur van samen leren, samen bouwen en samen het verschil maken.